کد مطلب:280143 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:196

فرماندهان لشکری و کشوری آن حضرت
273- «یبایعه بین الركن و المقام عدة اهل بدر».



[ صفحه 292]



- «در میان ركن و مقام به تعداد اصحاب بدر با او بیعت می كنند». [1] .

تعداد 313 نفر كه در اولین لحظات ظهور با آن حضرت بیعت می كنند، فرماندهان لشكری و كشوری آن حضرت در دولت حقه می باشند و گرنه تا شماره ی سپاهیان به ده هزار نفر نرسیده باشد از مكه حركت نمی كنند.

274- «لا یخرج القائم الا فی وتر من السنین، سنة احدی او ثلاث او خمس او سبع او تسع، و یقوم فی یوم عاشورا و یظهر یوم السبت العاشر من المحرم قائما بین الركن و المقام، و شخص قائم علی یده ینادی: البیعة البیعة، فیسیر الیه انصاره من اطراف الأرض یبایعونه فیملأ الله تعالی به الأرض عدلا كما ملئت جورا و ظلما، ثم یسیر من مكة حتی یأتی الكوفة، فینزل علی نجفها، ثم یفرق الجنود منها الی جمیع الأمصار».

- «قائم علیه السلام جز در سال فرد خارج نشود، او در سالهای چون، یك، سه، پنج، هفت و نه در روز شنبه، روز عاشورا، دهم ماه محرم ظهور می كند و در میان ركن و مقام قرار می گیرد، شخصی بالا دست او بانك می زند: بیعت، بیعت. یاران او از اقطار و اكناف جهان به سوی او می شتابند و با او بیعت می كنند. خداوند روی زمین را به واسطه ی او پر از عدالت می كند، آن چنان كه پر از جور و ستم شده باشد. آنگاه از مكه خارج می شود و به كوفه می رود. هنگامی كه به نجف كوفه (نجف اشرف) رسید سپاهیانش را تقسیم كرده به تمام مناطق روی زمین می فرستد.» [2] .

275- «لا تحشر امتی حتی یخرج المهدی، یمده الله بثلاثة الاف



[ صفحه 293]



من الملائكة و یخرج الیه الأبدال من لشام و النجبا من مصر و عصائب اهل الشرق حتی یأتوا مكة فیبایع له بین الركن و المقام، ثم یتوجه الی الشام و جبریل علی مقدمته، و میكائیل علی یساره، و معه اهل الكهف اعوال له، فیفرح به اهل السماء و الأرض و الطیر و الوحش و الحیتان فی البحر و تزید المیاه و تمتد الأنهار و تضعف الارض اكلها، فیقدم الی الشام فیأخذ السفیانی، فیذبح تحت الشجرة التی اغصانها الی بحیرة طبریة».

- «امت من محشور نمی شوند تا مهدی خارج شود كه خداوند او را با سه هزار فرشته یاری می كند. ابدال شام، نجیبان مصر و برگزیدگان خاور زمین همراه او خارج می شوند، همگی در مكه گرد می آیند و در میان ركن و مقام با او بیعت می كنند. آنگاه به سوی شام حركت می كنند. جبرئیل در پیشاپیش آنها، میكائیل در طرف چپ او، و اصحاب كهف معاونان آن حضرت می باشند. اهل آسمان و زمین از ظهور او خوشحال می شوند، پرندگان هوا، درندگان صحرا و ماهیان دریا شادمانی می كنند. آبها فراوان می شود، رودخانه ها گسترده می شود، زمین میوه هایش را چند برابر می كند. آن گاه به سوی شام پیش می رود و سفیانی را دستگیر می كند و در كنار دریاچه ی طبریه [3] در زیر درختی كه شاخه هایش روی دریاچه گسترده است، او را سر می برد». [4] .

در برخی از احادیث اهل سنت آمده است كه هنگامی كه سفیانی دستگیر می شود او را در حالی كه عمامه اش را به گردنش آویخته اند كشان كشان به خدمت آن حضرت می آورند. سفیانی تقاضای عفو می كند حضرت بقیةالله كه فرزند رحمة للعالمین است او را مورد عفو قرار می دهد ولی اصحاب و یاران عرض می كنند: ای فرزند پیامبر! او كه این همه از اولاد



[ صفحه 294]



حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم را كشته چگونه ممكن است مورد عفو قرار گیرد، ما هرگز نمی توانیم صبر كنیم. می فرماید: اختیار با شماست، هرچه خواستید انجام دهید. او را در كنار دریاچه ی طبریه سر می برند و شیعیان همه تكبیر می گویند و خدا را سپاس می گویند. [5] .


[1] تلخيص البيان ص 126.

[2] اخبارالدول، ص 118.

[3] درياچه ي طبريه در فلسطين قرار دارد.

[4] لوائح الانوار الالهيه، ج 2 ص 78.

[5] عقدالدرر، ص 99.